1. september 2014

Hjemmelavet knækbrød!




Her for tiden har jeg virkelig elsket de her hjemmelavede knækbrød. Det smager bare bedre når man selv har lavet det, og så er det en perfekt snack. Det er meget enkelt at lave, man kan enten købe alle de forskellige kerner selv eller købe en kerneblanding som er det jeg har gjort. Til min knækbrødsblanding på 310g tilsatte jeg:

300g mel
3dl vand
1dl olie
1 tsk salt 
1 tsk bagepulver
lidt ekstra græskarkerner (fordi de smager godt)

De tørre ingredienser blandes. Der efter tilsættes resten af ingredienserne, som blandes til en ensartet dej. Dejen deles op i to og hver del rulles (så tynd som muligt) ud mellem to ark bagepapir. Fjern det øverste lag bagepapir og skær så dejen i en ønskede størrelse med en skarp kniv. Sæt nu knækbrødene i en forvarmet varmluftovn på 170° grader i 25 minutter. Når knækbrødene er lysebrune tages de ud af ovnen. Nu har du de lækreste hjemmelavede knækbrød! Elsker at tage en lille boks knækbrød med i skole til de der sidste timer, hvor man har brug for noget, der kan holde én kørende. En blanding giver ca. to plader knækbrød så der er nok til et stykke tid. Håber i vil giver jer i kast med knækbrødene. Jeg er i hvert fald pænt afhængige af dem, ligesom resten af min familie. Hvis i har lyst så del et billede af dine knækbrød på Instagram med hashtag #AMknækbrød så liker jeg dit billede ;D
knus A
 ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar