14. oktober 2014

Sund pizza!



Hey igen. Undskyld opslaget  kommer så sent, men er lige nu på Bornholm og internettet er virkelig dårligt. Men nok om det. I torsdags var jeg til min kusines 25års fødselsdag, hvor vi alle fik nogle helt specielle svampe af min kusines kærestes forældre (de driver nemlig en svampefarm). De specielle svampe kaldes for pizza svampe. Man bruger dem nemlig som erstatning for brødbunden i en pizza. Det er et helt nyt koncept de prøver af og jeg vil sige, at jeg er vild med det. Det er så simpelt og nem som noget kan være. Vask svampene. Skær stilken af svampen af. læg tomatsovs og andre ønskede ingredienser på svampen og sæt dem i ovnen på 200 grader i 20 min. Så har du de nemmeste saftigste og mest mættende pizzaer du kan tænke dig og de er faktisk sunde. Svampene er desværre ikke i butikkerne endnu, men er sikker på der ikke går så lang tid.

Hvis i gerne vil have opskriften på min nemme tomat sovs så er den her.

1 dåse flåede tomater
2 spsk. Olie
1 fed hvidløg
1 spsk. Oregano
5 blade frisk basilikum (valgfrit)

Alle ingredienser blendes sammen og så er tomatsovsen klar til pizzaerne.

Håber i vil prøve denne opskrift når svampene kommer i butikkerne. De kan i hvert fald varmt anbefales af mig. Fortsat god efterårsferie.

Knus A

Ingen kommentarer:

Send en kommentar