11. maj 2015

Hvad laver jeg!? | 1.maj, shoppetur og fremtidsvisioner


Hej derude! Jeg skrev dette indlæg for noget tid siden, men fik først delt det i dag. I fredags (for en uge siden) var det 1. maj og mødtes derfor med nogle veninder fra efterskolen og klassen for at hygge os. 

Dagen efter skulle mig om min mor på shoppe tur inde i København. Da det var en lørdag blev strøget hurtigt total overfyldt af mennesker og vi søgte derfor ned af sidegaderne i stedet. Der er så mange hyggelige uafhængige butikker, som man går fuldstændig glip af, hvis man kun holder sig til strøget. Er ved at blive så træt af at alle butikker er det samme lige meget, hvor man befinder sig. Synes det er ærgerligt, at der efterhånden er så få individuelle butikker med spændende nye ting. Det er derfor jeg elsker at gå ned af sidegaderne i København. Til frokost gik vi ind på en café ved navn "Coffee Room" det ligger bag ved Illum og var virkelig bare et pusterum fra byens res og jag. Priserne i Københavns cafeer kan tit være ret peprede, men synes faktisk, at det var rigtig fair priser her. Ud over dét, serverede de også en virkelig god kaffe, som bare gør at jeg kun kan anbefale denne café endnu mere. 

Senere på dagen tog vi til torvehallerne som, ja... er ret dyrt. Det var meningen det skulle være ligesom et hvert andet madmarked i udlandet med gode råvare til en god pris, men det er det desværre blevet gode råvare til høje priser. Heldigvis opdagede vi, at der på Israels plads lige ved siden af var design og kunstmarked!! yaay!! Der var simpelthen hen den hyggeligste stemning. Alle var ude i det gode vejr, der var live musik og folk stod på skateboard. I en af de mest interessante stande solgte de nogle virkelig geniale knagerækker ved navn "moodboard". Elsker virkelig funktionelt design, hvilket bringer mig videre til de næste jeg gerne vil tale lidt om.

Jeg har længe gået og funderet over, hvad i alverden jeg skal finde på at lave efter gymnasiet. Nu taler jeg ikke om, at jeg vil have et sabbatår, men at jeg skal finde ud af hvad jeg vil være. Synes det er rigtig svært at ligge sig fast på én ting, når der er så mange professioner at vælge i mellem. Jeg ser virkelig op til dem, der bare ved, hvad de vil og så kæmper for det lige meget, hvor svært det er at opnå. Jeg har længe tænkt over, at jeg gerne ville være i design branchen på en eller anden måde. Problemet er bare, at det kan være rigtig svært at leve af at være designer især i Danmark. Er derfor nået frem til, at arkitekt kunne være meget interessant, fordi det er en branche, hvor man skal være kreativ inden for nogle specifikke rammer. Det eneste problem er bare, at det er sådan vildt svært at komme ind. Men jeg giver ikke op med mindre jeg finder en anden profession, som er mere interessant. Det var så lidt om min weekend og mine fremtidsvisioner. Elsker at høre om, hvad folk tænker de vil uddanne sig til. Så derfor ville jeg lige dele mine tanker ;D. Håber i har det godt, hvad har i tænkt jer uddanne jer som? Vil meget gerne høre det så smid gerne en kommentar her eller på Facebook.

Knus A

1 kommentar:

  1. mine fremtidsplaner: 5x sabbatår!
    ej jeg må på et eller andet tidspunkt tage en beslutning...

    SvarSlet