23. februar 2015

Nutella Chocolate Chip Cookies!

Hej Igen! Nu er jeg over halvvejs med SRO og sidder fast i et diskuterende afsnit -kan bare ikke komme videre. Så i stedet for at lave det jeg egentlig skulle fandt jeg en Nutella, som vi alligevel aldrig for spist herhjemme og tænkte, at jeg ville gøre lidt nytte ud af den. Så her er altså en opskrift på nutella cookies med hvid chokolade topping.
 

ingredienser:
2 dl mel
1/4 tsk. bagepulver
2 spsk. havregryn
4 spsk. Nutella
1 æg
Evt. hvid chokolade til topping

Bland alle ingredienserne til en ensartet masse. Min dej blev en smugle fast, hvilket gjorde den nem at arbejde med. Men hvis du foretrækker lidt lettere cookies kan man tilsætte lidt vand. Det vil dog også få cookies'ne til at flyde mere ud.
Placer det grofthakkede hvide chokolade som ønsket. Bag derefter cookies'ne ved 175 grader i 10-15 minutter. De virker meget bløde når man tager dem ud af ovnen, men det er ikke et tegn på, at de er underbagte. Så snart de er kølet af bliver de sprøde.
Her er de så! Håber i vil prøve min opskrift. Den er hurtig at lave tager ca. 20 minutter. Nu vil jeg prøve at komme videre med min SRO, hvis det er muligt. Håber i har en dejlig mandag. 
Knus A

2 kommentarer:

  1. Wow, de ser lækre ud! Skriver selv SRO ligenu, og kunne virkelig godt bruge et break fra det - måske jeg skulle begive mig ud i at prøve dine cookies? ;)
    - julieguldbrandt.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Julie! Jeg kan virkelig godt anbefale dem. Og tak for, at du kommenterede det er dejligt at få noget feedback :)

      Slet